Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

İSTANBUL’DA HATAY GÜNLERİ

Hatay Valiliği koordinesinde, Hatay

Hatay Valiliği koordinesinde, Hatay Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği (HESOB), Antakya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) ve ilçe belediyeleri iş birliği ile Hatay’ı anlatmak, tanıtmak ve bilinirliğini artırmak amacıyla gerçekleştirilen ‘İstanbul’da Hatay Turizm ve Gastronomi Günleri’ etkinliği, 26 Eylül 2019 Perşembe günü saat 14.00’de İstanbul Maltepe ilçesi sahilinde kapılarını açtı.

‘İstanbul’da Hatay Turizm ve Gastronomi Günleri’nin resmi açılış töreni saat 14.30’da Hatay Valisi Rahmi Doğan, Hatay Milletvekilleri Hüseyin Yayman, Hüseyin Şanverdi, Sabahat Özgürsoy Çelik, Serkan Topal, Lütfi Kaşıkçı, Hatay Vali Yardımcısı Nursal Çakıroğlu, İstanbul Vali Yardımcısı Cemalettin Özdemir, Hatay İl Kültür ve Turizm Müdürü Hüsnü Işıkgör, Hatay İlçe Belediye Başkanları,  Sivil Toplum Kuruluşları ve çok sayıda vatandaşın katılımı ile gerçekleştirildi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Mehteran Takımı’nın gösterisiyle başlayan açılış programında konuşan Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Lütfü Savaş; “Turizm ve gastronomi konusunda Hatay güç birliği yaptı ve Sayın Valimizin önderliğinde hem resmi kurumlarımız hem de özel sektörümüz “en”leriyle buradadır. Avrupa Kültür Başkentinde, Medeniyetler Şehrinin medeniyet birikimini İstanbul’daki dostlarımızla paylaşmaya geldik. Buraya getirdiklerimiz demosu ama daha fazlası, çok daha geniş soframız Hatay’dadır. Tüm dostlarımızı bekliyoruz.” dedi.

Açılışta konuşan Vali Doğan: “Etkinliğimizin başarılı olması için büyük bir gayret gösterdik. Belediyelerimizle, esnaf odalarımızla, ticaret odalarımızla, marka değer firmalarımızla birlikte uzun bir çalışmadan sonra bugün burada sizlerin huzurundayız. Hatay’ın marka değeri, bugünün değil geçmişten bugüne kadar gelen bir birikimin eseridir. Bunun içerisinde tarih, turizm var, Hatay’ın doğal güzellikleri, Hatay’ın mutfağı var. Dolayısıyla bu marka değeri bugün sorumluluk makamında olan bizlerin büyütmesi, yüceltmesi ve gelecek nesillere de aktarması gerekmektedir. Bunun gayretiyle yola çıktık ve bugün böyle bir etkinlikle huzurlarınızdayız. Buradaki etkinliği önemsiyoruz çünkü Hatay’ın marka değerine değer katabilecek firmalarla buraya geldik. İl günleri pazar haline gelmiş bir vaziyetteyken Hatay gibi bir şehrin marka değerini bu arada kaybedip harcamak elbette ki bizim işimize gelmezdi. Bu gayretle tüm marka firmalarımızı alarak dört gün İstanbul’da Hatay’ı ve Hataylıları tanıtmak istiyoruz. Ama esas olan Hatay’a gelmektir. Hatay’ın tarihini, turizmini yaşamaktır. Hatay’ın değerlerini yerinde görmek ve lezzetlerini Hatay’da tatmaktır. Hatay’a geldiğinizde tarihi ve turistik güzelliklerini göreceksiniz ama ben Hatay’la ilgili pek anlatılmayan birkaç konudan bahsetmek istiyorum. Hatay topraklarından çıkan eserlerin sergilendiği dünyanın en nadide müzelerinden birine sahiptir. Bu müze şubat ayında açmış olduğumuz yeni alanlarda ilave eserlerin sergilenmesiyle birlikte gerçekten dünyanın en büyük mozaik müzelerinden bir tanesi, dünyanın en güzel arkeolojik müzelerinden bir tanesi haline geldi. Halen depolarımızda bekleyen eserlerin sergilenmesiyle de bu müze her geçen gün büyüyecek. Burada en önemli husus şudur ki müzemizde sergilenen eserlerin tamamına yakını Hatay topraklarından çıkmış eserlerdir. Hatay’da, Anadolu’da Müslümanların ilk camisi kabul edilen Habib-i Neccar Camisi görülmeye değer bir şaheserdir. Yine Hıristiyanlık isminin ilk defa zikredildiği mağara kilise olan St. Pierre Kilisesi de Hatay’dadır.  Buradan yola çıkarak Yahudi’siyle, Hıristiyan’ıyla, Müslüman’ıyla, farklı sosyal yapıda insanların birlikte yaşadığı sokaklarda keyif alacaksınız, haz duyacaksınız. Düğünüyle, bayramıyla, cenazesiyle bu insanların birlikte nasıl bir hoşgörü ortamında yaşadıklarına şahitlik edeceksiniz. Dünyanın insan eliyle yapılmış ilk tüneli olan Titus Tüneli yine Hatay’dadır. Dünyanın en uzun sahillerinden bir tanesi olan Samandağ sahilini görmek için elbette ki Hatay’a gelmeniz gerekir. Biz Hatay Valiliği olarak iki turizm beldesi olan Arsuz ile Samandağ’ı karayoluyla birleştirerek bu gücü daha da büyütmeye çalışıyoruz. Artık Arsuz’a gelen bir ziyaretçimiz çok kısa bir süre içinde Samandağ’a da geçebilecek ve Samandağ’daki bu değerleri de görebilecektir. Hatay’ın en büyük değerlerinden biri olan Hatay Devlet Binası’nın ve hemen yanındaki tarihi Adalı Konağı’nın kamulaştırılması da Valiliğimiz tarafından gerçekleştirildi. Hatay’ın bu ayıptan kurtarılması gerekiyordu. Bizler de hep birlikte tüm milletvekillerimiz, çalışma arkadaşlarımızla aldığımız kararla bu binayı kamulaştırdık. Şu anda projesini çalışıyoruz, en kısa süre içerisinde bu binaları Hataylıların hizmetine sunacağız. Tabii ilimizin en önemli hususlarından biri de gastronomidir. İnsanlar Hatay’a geldiklerinde güzel lezzetler tatmak istiyor. Bizler bu lezzetlerin bir kısmını bugün buraya getirdik. Burada çok değerli firmalarımız var, marka firmalarımızla bu lezzetleri İstanbullulara tattıracağız. Ancak takdir edersiniz ki altı yüzün üzerinde çeşidi olan bir mutfak söz konusu, dolayısıyla mezeleri, yemekleri, tatlılarıyla Hatay mutfağının tüm lezzetlerini tatmak üzere misafirlerimizi Hatay’a bekliyoruz. Ben bu etkinliğin faydalı geçmesini temenni ediyorum, çok büyük emek veren arkadaşlarımız var, Ticaret Odamız, Esnaf Odalarımız var, Belediyelerimiz, Kaymakamlarımız var. Burada büyük bir emek var. Siyasi partilerimizin tüm milletvekilleri bizim bu çalışmamıza destek oldu. Biz bu gayretle bugün buraya geldik. Bu çalışmanın hayırlara vesile olmasını diliyorum. Ben tekrar geldiğiniz, şeref verdiğiniz için şükranlarımı sunuyorum. İnşallah dört gün boyunca burada keyifli, huzurlu bir ortam olur, hem gelen esnafımız hem ziyarete gelen vatandaşlarımız memnun bir şekilde buradan ayrılır diyorum ve hepinizi saygıyla, muhabbetle selamlıyorum.” dedi.

Konuşmaların ardından Hatay Protokolü açılış kurdelesini keserek Hatay Günleri etkinliklerini resmi olarak başlattı. Hatay Valisi Rahmi Doğan ve beraberindekiler, Hatay’ın birbirinden güzel ve değerli el sanatları eserleri ile birbirinden eşsiz lezzetlerinin sergilendiği stantları tek tek gezerek esnaf ve sanatkârlarımızla sohbet etti.

İstanbul’da Hatay Turizm ve Gastronomi Günleri, 29 Eylül 2019 Pazar günü akşam 22.00’ye kadar İstanbulluları, İstanbul’da yaşayan Hataylıları, yerli ve yabancı tüm konuklarını ağırlamaya devam edecek.